Jemný kokosový koláč

Tento koláčik som mala v pláne už dávno, ale akosi som sa k nemu nevedela dopracovať.. až včera. Podaril sa skvele, milovaný chválil a chválil (a popritom vyjedal plech), ušlo sa pár kúskov aj maminke a aj tá chválila.. ja som tiež neodolala dvom kúskom.. takže rozhodne stojí za vyskúšanie!

kokos1Budeme potrebovať:

  • 6 bielkov
  • 100 g kokosu
  • 100 g hladkej múky
  • 150 g kryštál. cukru
  • pol balíčka kypriaceho prášku Dr. Oetker

Stredný plech na pečenie (cca 25 x 30 cm) vymažeme maslom a vysypeme múkou. Rúru zapneme na 175°C. Bielka vyšľaháme dotuha, pridáme kryštál. cukor a šľaháme, až kým sa cukor nerozpustí a nevznikne nám hustá lesklá pena. Kokos pomiešame s múkou a kypriacim práškom a opatrne ručnou metličkou vmiešame do peny. Bielkovú hmotu nalejeme do plechu, uhladíme a pečieme cca 7-8 minút. Necháme vychladnúť. Pripravíme si krém.

Na krém:kokos3

  • 6 žĺtkov
  • 2 bal. vanilkového pudingu Dr. Oetker
  • 5 dl mlieka
  • 220 g práškového cukru
  • 200 g mäkkého masla
  • 100 g ´kokosu

Mlieko dáme do hrnca a necháme zovrieť. Medzitým si jemne vyšľaháme žĺtka s pudingovým práškom. Keď mlieko zovreje, pridáme dve lyžice z neho do žĺtkového krému, premiešame a potom opatrne pri stálom miešaní vlejeme žĺtkový krém do mlieka a varíme, až kým nezhustne. Odstavíme a necháme vychladnúť. Maslo vyšľaháme s práškovým cukrom, prišľaháme po častiach aj vychladnutý vanilkový krém a nakoniec aj kokos. Krém natrieme na korpus a uložíme na pár hodín do chladničky. Vrch pred podávaním posypeme kokosom.

 

5 myšlienok na “Jemný kokosový koláč”

  1. Ahoj Angie, toto už je třetí dobrota, kterou jsem podle tvých skvělých receptů zkusila, kvůli mé bezlepkové dietě, nahrazuji hladkou mouku, mou bezl.moukou Jizerkou a vždy se celá rodina olizovala, ani nepoznali, že je to bezlepkové, včetně přítele. Všechny dobroty nám moc chutnali!!!

  2. v piatok vecer som ho skusila upiect. podaril sa superne. do kremu som ale dala len 1/2 kokosu, nakolko sa mi uz minul 😦
    na vrh kolaca som teda dala farebne gulicky, aby bol pestri ako na velku noc. poslala by som aj svoje foto, ale neviem kde ho pripnut.

  3. Ahoj Angie 🙂 Vykušala som tento koláčik, ale čo sa týka krému, zrejme sa mi zrazili žltka v mlieku. 😦 Puding sa mi spravil taký hrudkovitý, tak to má byť alebo som niečo zlé spravila? Aj ked som to spojila s maslom, tak stále su tam mierne hrudky.. čo s tým?

Pridaj komentár